Ofte stilte spørsmål

Utleieprosessen (3)

For å leie leilighet av oss må du møte på visning da vi ikke leier ut leiligheter usett. Hvilke leiligheter som er for leie, finner du her.

På visning blir du bedt om å fylle ut et skjema med informasjon om deg slik at vi kan foreta en kredittsjekk og vurdere deg som leiesøker. Blir du tilbudt å leie av oss avholder vi et kontraktsmøte der leiekontrakten gjennomgås og signeres, og det etableres en depositumskonto i ditt navn i DNB Bank ASA. Når depositum og første husleie er innbetalt kan leiligheten overtas.

Ved overtakelse viser vi deg leiligheten og eiendommen. Abonnement for strøm overføres til deg og du får utlevert nødvendige nøkler.

Ja, det er viktig at du har referanser fra tidligere leieforhold som kan hjelpe oss å slå fast at du er en godt kvalifisert leietaker.

Vi er særlig opptatt av at du kan vise at du har betalt riktig leie innen tidsfrister og har fulgt husregler satt av tidligere utleiere.

Du kan se hvordan våre standard leiekontrakter ser ut her.

Innflytting (5)

Ja, du må tegne innboforsikring innen 10 dager etter innflytting.

Nei, vi tillater ikke å ha husdyr i våre leiligheter.

Ved overtagelse av leiligheten vil vi vise deg et ferdig utfylt strømskjema fra Fjordkraft som du da skal signere.

Fjordkraft vil da foreta en kredittsjekk av deg, men overtagelsen av strømabonnementet går automatisk og du vil få tilsendt regning i posten etter første termin.

Utover innsending av strømskjema, som gjøres av oss, må alle andre spørsmål rettes direkte til Fjordkraft. Kontaktinformasjon finnes på deres nettsider.

For endringer eller problemer med TV eller internett må du ta kontakt direkte med GET. Kontaktinformasjon finner du på deres nettsider.

Bruk av eiendommen (5)

Dette vil komme an på hvilken eiendom du bor i. Du kan finne informasjon om vaskerommet i din gård ved å finne den i denne oversikten.

Hvis du mister nøklene dine utenfor Dypro sine åpningstider (09.00-16.00) må du kontakte låsesmed. I arbeidstiden kan vi hjelpe deg med å erstatte dem. Det er viktig at vi blir informert om mistede nøkler slik at vi kan avprogrammere nøkkelbrikker.

Noen gårder har ekstra boder tilgjengelig, men disse er det få av. Ta kontakt med oss for å høre om det er noen ledige der du bor.

Dette er i utgangspunktet ikke tillatt, men kan være mulig avhengig av leilighetens standard og oppussingshistorie.

Ta kontakt med oss, så kan vi vurdere endringene du vil foreta.

Sjekk først denne oversikten for å se om det er parkeringsplasser tilgjengelig for leie i eiendommen du bor i. Hvis det er det, kan du kontakte oss for å høre om det er noen ledige plasser.

Vedlikehold (3)

Det viktigste er at du tar direkte kontakt med oss med en gang du fatter mistanke om veggdyr. Derfra kan vi ta kontakt med nødvendige skadedyrtjenester som kan identifisere og ta hånd om situasjonen.

Leietaker har ansvar for å erstatte hvitevarer som slutter å virke i løpet av leieforholdet.

Etter stengetid (16.00) vil vårt telefonnummer fungere som en linje til vaktmester som har ringevakt.

Vi ber likevel om at denne tjenesten kun brukes ved nødstilfeller, og ikke i situasjoner som kan vente til dagen etterpå med å undersøkes.

Load More

Har du spørsmål?

​Vi har rask responstid og er alltid ​tilgjengelig for å svare på dine spørsmål.

Send oss en henvendelse via skjemaet, eller ring oss på telefon
23 27 40 20